Grupa Enea uruchamia pilotażowy projekt pomocy seniorom, mieszkańcom Poznania i powiatu poznańskiego. Wolontariusze – pracownicy Grupy będą pomagać w zakupach leków czy artykułów spożywczych. W najbliższych dniach klienci Enei, osoby w wieku powyżej 60. roku życia z terenu objętego pilotażowym programem, będą otrzymywać SMS-y z instrukcją, w jaki sposób można zgłosić się po pomoc.
– W czasie epidemii szczególną troską powinniśmy otaczać tych, którzy są w grupie wysokiego ryzyka i nie powinni wychodzić z domu. Rozpoczęliśmy więc akcję wsparcia osób starszych i samotnych z Poznania. Nasi wolontariusze, zaopatrzeni w odpowiednie środki ochrony osobistej, będą pomagać w załatwianiu codziennych spraw, zgodnie z potrzebami osób zgłaszających się. W tym trudnym czasie niezwykle ważna jest każda pomoc, której możemy udzielić – tłumaczy Agata Goor z Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Enei.
SMS-y wysyłane przez Eneę będą docierać do klientów powyżej 60. roku życia. Aby skorzystać z pomocy wolontariuszy, należy skontaktować się z koordynatorem akcji, dzwoniąc pod numer telefonu 693 791 237 (w godz. 9.00 – 16.00). Osoba potrzebująca zostanie skojarzona z konkretnym wolontariuszem, by wspólnie ustalić listę potrzeb i formę realizacji pomocy. Wszystkie działania będą się odbywać z zachowaniem zasad i wytycznych Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego, obowiązujących w czasie zagrożenia epidemicznego. Akcja potrwa do końca kwietnia i jeśli będzie taka konieczność, zostanie przedłużona.
Grupa Enea sprawnie działa w obliczu zagrożenia epidemicznego i zapewnia bezpieczeństwo energetyczne milionom Polaków. Koncern wspiera również działania ograniczające rozprzestrzenianie się koronawirusa. Do tej pory Grupa przekazała 3,1 mln zł na pomoc szpitalom i instytucjom walczącym z wirusem w całej Polsce. W Poznaniu pomoc otrzymały Szpital Kliniczny Uniwersytetu Medycznego oraz Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. J. Strusia. Ponad 500 podopiecznych i ponad 200 osób z personelu z pięciu poznańskich Domów Pomocy Społecznej otrzymało maseczki ochronne. Grupa dostosowała również swój model pracy do nowych warunków: wprowadzono pracę zdalną, dodatkowe środki ostrożności w elektrowniach w Kozienicach oraz Połańcu, kopalni Bogdanka, a także procedury awaryjne, by zachować ciągłość zarządzania siecią energetyczną i produkcji oraz dostawy energii elektrycznej. W trosce o zdrowie klientów i pracowników zamknięte zostały Biura Obsługi Klienta, a wszelkie sprawy klienckie można załatwiać poprzez zdalne kanały kontaktu: infolinię, czat, e-BOK.
Komentarze