Jeden wiek, ale różne style życia – jak dotrzeć do serca silver-kosumenta?

Nie jest zaskoczeniem, że nie tylko najmłodsi, którzy wychowali się na smartfonach rodziców korzystają z możliwości jakie daje Internet. Również Ci, którzy pamiętają czasy sprzed ery komputerów stali się częścią technologicznego świata. Wartym zapamiętania jest to, że każda generacja: „zetki”, „millenialsi”, „pokolenie X”, czy „baby boomersi” korzystają z sieci inaczej.

laptop-g054c513f5_640
Działania marketingowe marek dotychczas koncentrowały się w przeważającej mierze na młodszych użytkownikach. Jednak, jak wynika z raportu GWI, boomerzy doścignęli młodsze pokolenia w zakupach online (39 vs. 39 proc.), a nawet prześcignęli je w kwestii wyszukiwania produktów w sieci (55 vs. 51 proc.)[1]. Co ciekawe, zaledwie 10 proc. ankietowanych „srebrnych wilków” czuje się reprezentowana w reklamach. Dlaczego tak się dzieje? Powodem może być fakt, że jak żadna inna generacja, baby boomersi są niejednorodną grupą konsumentów, a marketerzy próbując dotrzeć do nich często wpadają w pułapkę stereotypów. O tym, jak tego uniknąć podpowiadają eksperci z Mobiem Polska.