Dziadek z wnukiem uczą się angielskiego
Dziadek z wnukiem uczą się angielskiego. Międzypokoleniowa edukacja przez Internet
Zdalne lekcje języków obcych znane są nie od dziś i cieszą się dużą popularnością. Nic dziwnego – to wygodna forma nauki szczególnie dla osób, które nie chcą poświęcać czasu na dojazd do szkoły stacjonarnej i tradycyjne lekcje. Z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Tutlo wynika, że internetowe kursy językowe zdobywają kolejnych zwolenników, także wśród najmłodszych i najstarszych grup wiekowych. Dzięki Internetowi dzieci mogą uczyć się angielskiego razem z dziadkami i nie tylko nabywać nowych umiejętności, ale też umacniać międzypokoleniowe więzi.
Dlaczego angielskiego uczą się dzieci, a dlaczego seniorzy?
– Problemem dla wielu rodziców pozostaje poziom szkolnej edukacji językowej, zbyt niska częstotliwość zajęć oraz to, że często są one nastawione na naukę gramatyki, a nie swobodnego porozumiewania się. Z tego względu, prawie 60 proc. rodziców planowało w minionym roku szkolnym wysłać swoje dziecko na dodatkowe lekcje języka angielskiego – tłumaczy Tomasz Jabłoński, współzałożyciel i członek zarządu Tutlo. – Nasze badania pokazały, że dla rodziców najbardziej atrakcyjną formą nauki języka jest kontakt z osobą anglojęzyczną (wskazało tak 72 proc. badanych) oraz wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań, takich jak e-learning i platformy internetowe – dodaje.
Zalety nauki międzypokoleniowej
– Od stycznia do marca 2020 roku uczestniczyliśmy w projekcie, w którym licealiści organizowali lekcje angielskiego dla seniorów. Zainteresowanie było bardzo duże, a na zajęcia zgłosiło się ponad 90 osób. Pandemia nieco pokrzyżowała nasze plany i projekt musiał zostać zawieszony. Wznowiliśmy go jednak niedługo, przenosząc lekcje do Internetu. Taka formuła sprawdziła się bardzo dobrze. Osoby starsze doceniły sposób prowadzenia zajęć nastawiony przede wszystkim na komunikację, a część z licealistów zdecydowała się na kontynuowanie wolontariatu do końca czerwca – opowiada Magdalena Romanowska z działu Integracji Międzypokoleniowej warszawskiego Centrum Aktywności Międzypokoleniowej „Nowolipie”.
***
O badaniu: Badanie preferencji dotyczących nauki języka angielskiego zrealizowano we wrześniu 2019 r. wśród trzech grup: aktywnych zawodowo mieszkańców miast powyżej 100 tys., rodziców posiadających dzieci w przedziale od 7 do 17 lat oraz osób powyżej 55 roku życia, mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Badanie przeprowadzono na zlecenie firmy Tutlo przez instytut badawczy IQS.
***
Tutlo to nowoczesna platforma językowa, która umożliwia elastyczną naukę języka angielskiego online z lektorem na żywo. Zapewnia dostęp do ponad 300 anglojęzycznych native speakerów z różnych części świata, m.in.: Wielkiej Brytanii, Australii, Stanów Zjednoczonych czy Kanady. Pomysł na Tutlo zrodził się w głowach Damiana Strzelczyka i Tomka Jabłońskiego, następnie do projektu dołączyli założyciele Angloville „Angielska Wioska”.
Innowacyjność Tutlo została doceniona w programie akceleracyjnym Orange Fab Poland. We wczesnej fazie rozwoju firmy, Tutlo brało też udział w DMZ Toronto. Jest to najbardziej prestiżowy uniwersytecki program akceleracyjny na świecie, który przeprowadził proces inkubacji i akceleracji 317 biznesów, dla których zebrał blisko 400 milionów dolarów finansowania.
Obecnie Tutlo jest najszybciej rozwijającą się platformą do nauki języków w Polsce, korzysta z niej ponad 10 000 użytkowników.