To był szyk – Targi Mody w Poznaniu za nami!

Poznań w dniach 5-6 marca br. stał się stolicą mody. Blisko 4 tys. przedstawicieli branży ma możliwość zapoznania się z ofertą blisko 400 firm i marek z 16 krajów z różnych regionów świata, m.in.: Bangladeszu, Białorusi, Chin, Czech, Francji, Hiszpanii, Indii, Litwy, Niemiec, Pakistanu, Szwecji, Tunezji, Turcji, Ukrainy, Włoch i Polski.

Podczas imprezy uczestnicy mieli możliwość poznać najnowsze kolekcje najlepszych projektantów, wziąć udział w pokazach mody, zapoznać się najmodniejszymi kolorami, fasonami i tkaninami, a także uczestniczyć w warsztatach oraz  w szkoleniach z zakresu marketingu i prawa. Tegoroczny zakres tematyczny Targów podzielony został na: odzież damską, męską, młodzieżową i dziecięcą, galanterię odzieżową, bieliznę damska, męską i dziecięcą, obuwie, dodatki obuwnicze i kaletnicze, galanterię skórzaną, odzież skórzaną i skóry.

Szeroka oferta, mimo że skierowana była dla szerokiego spectrum odbiorcy, w małym stopniu zawierała ofertę dla osób w starszym wieku. Niewielu wystawców miało cokolwiek do zaoferowania, a większość potraktowała tę grupę społeczną marginalnie. Czyżby kreatorzy mody i producenci nie wiedzieli lub nie zdawali sobie sprawy, jak potężną grupę potencjalnych odbiorów stanowią seniorzy? Wystawcy generalizują ofertę wychodząc z założenia, jakoby każdy ubiór pasował do osoby w starszym wieku – a takie odpowiedzi uzyskiwałem na większości stoisk po pytaniu: Co oferują seniorom?  Nie wszystkie w końcu oferowane kreacje pasują osobie dojrzałej. Ubiór powinien zostać wybrany zgodnie z najnowszą modą, ale jednocześnie przystawać do wieku i upodobań. Na szczęście większość kobiet doskonale wie, w czym się czuje najlepiej i jaki styl najbardziej jej odpowiada. Mimo że trendy w modzie stale się zmieniają, to są oczywiście zawsze modne klasyczne fasony, o których warto pamiętać – a takich niestety w ofercie było niewiele.

targi1targi4

Rtargi2omtargi3targi6an Szymański