Radio Pogoda dla słuchaczy 50+

Sieć Radia Pogoda w piątek o godz. 14.00 rozpoczęła nadawanie w Krakowie, gdzie zastąpiła radio KRK FM, w Poznaniu, gdzie zajęło miejsce Blue FM oraz w Opolu, gdzie przejęło jedno z częstotliwości Radia Złote Przeboje.
- Radio Pogoda ma zupełnie inny charakter niż poprzednio działające na tych częstotliwościach stacje, dlatego zdecydowaliśmy się zakończyć współpracę z osobami z ich dotychczasowych zespołów – mówi Wirtualnemedia.pl Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory. Więcej szczegółów na ten temat nie podaje. – Obecnie nad programem Radia Pogoda pracują osoby z Grupy Radiowej Agory, w tym z jej oddziałów lokalnych – dodaje Piotr Jaroszewski, pełnomocnik zarządu GRA ds. projektów specjalnych, odpowiedzialny za program Radia Pogoda.
Radio Pogoda pasma lokalne nadaje jedynie wieczorem – są to audycje „Mój Kraków…”, „Mój Poznań…” lub „Moje Opole w Radiu Pogoda” , w których stacja zajmuje się sprawami mieszkańców tych miast. Poza tym na antenie są tylko pasma sieciowe jak „Pogoddny Poranek” prowadzony przez Wojciecha Pijanowskiego, Zygmunta Chajzera i Ryszarda Rembiszewskiego (emisja od 6.00 do 10.00), program „Czy pamiętasz te przeboje” (od 10.00 do 15.00) oraz „Koncert Życzeń Radia Pogoda” (15.00 -17.00) – Informacje lokalne, przygotowywane przez reporterów GRA, będą pojawiać się w serwisach informacyjnych, nadawanych o pełnych godzinach – mówi Jaroszewski.
Radio Pogoda jest kierowane do słuchaczy po 50. roku życia. Do starszych słuchaczy adresowana jest też istniejąca od dawna sieć Agory – Radio Złote Przeboje. Z danych Radio Track wynika, że jej udział w okresie od lutego do kwietnia br. wyniósł 3,4 proc.

– Radio Pogoda i Radio Złote Przeboje, choć łączy je sentyment do minionych lat i najpopularniejszych piosenek, to jednak są to stacje różne pod względem oferty muzycznej i programowej. Radio Pogoda skierowane jest do nieco starszego grona słuchaczy, którzy chętnie wspomną przeboje z lat 40., 50. i 60. XX wieku. Tymczasem na antenie Radia Złote Przeboje można usłyszeć bardziej współczesne utwory – mówi Wirtualnemedia.pl Fijałkowski. Dodaje, że Radio Pogoda ma trzy stacje, a Złote Przeboje – 24 stacje.
Wiceprezes GRA jest spokojny o potencjał komercyjny nowej sieci radiowej. - Osoby powyżej 50. roku życia to świadoma i często dość zamożna grupa konsumentów, do których warto kierować przekazy informacyjne i reklamowe. Wierzymy, że nasi klienci docenią potencjał reklamowy tej stacji – mówi Adam Fijałkowski. Zapowiada, że spółka będzie chciała poszerzać zasięg Radia Pogoda.  – Oczywiście, jesteśmy w tym zakresie uzależnieni od dostępności nowych częstotliwości radiowych – podkreśla Fijałkowski. Nie ujawnia jednak na jak duży udział rozgłośni w rynku spółka liczy do końca tego roku.

Źródło: Wirtualne Media