Bezpłatna pomoc prawna i poradnictwo obywatelskie stacjonarnie

Można już korzystać z niektórych stacjonarnych punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Nowością jest rozszerzenie konsultacji także na osoby prowadzące samodzielną działalność gospodarczą.

pomoc prawna

W wyniku obostrzeń związanych epidemią koronawirusa, od marca porady były udzielane wyłącznie zdalnie. Teraz etapami zaczyna się to zmieniać. 25 maja stacjonarną działalność wznowiły punkty nieodpłatnej pomocy prawnej nr 4, 5, 6, 12, 13 i 14 przy ul. Matejki 50, gdzie dyżurują radcy prawni i adwokaci. Ponadto klientów przyjmuje również NPP nr 9 na os. Zwycięstwa 125. Tam można skonsultować się z radcami prawnymi. Od 1 czerwca obsługa bezpośrednia jest także świadczona w NPP nr 7 na os. Piastowskim 101.

Z porad ekspertów mogą korzystać osoby fizyczne i przygotowujące się do rozpoczęcia działalności gospodarczej, ale nie tylko. Nowością jest rozszerzenie konsultacji w pełnym zakresie również na osoby prowadzące samodzielną działalność gospodarczą. Wymagane jest tylko złożenie oświadczenia o niezatrudnianiu pracowników w ciągu ostatniego roku.

Świadczona pomocy obejmuje szeroki wachlarz zagadnień, w tym m.in. wskazanie klientowi sposobu rozwiązania jego problemu prawnego, sporządzenie projektów niektórych pism czy nieodpłatną mediację.

Stacjonarną działalność wznowiła też większość nieodpłatnych punktów poradnictwa obywatelskiego. Można już przyjść do NPO nr 15 i 16 przy ul. Małachowskiego 10 (budynek B). Otrzyma się tam porady z zakresu alimentów, rozwodu, podziału majątku, sprawowania władzy rodzicielskiej, zadłużenia, upadłości konsumenckiej, dysfunkcji w rodzinie czy spraw mieszkaniowych.

Uwaga: w punktach stacjonarnych obsługiwani są wyłącznie klienci wcześniej umówieni telefonicznie. Urząd zapewnia w punktach środki zabezpieczenia, takie jak płyn dezynfekcyjny, maseczki i przesłony na stanowiska obsługi. Ze względu na bezpieczeństwo sanitarne, urzędnicy proszą o przychodzenie na konsultacje punktualnie i bez osób towarzyszących.

W pozostałych punktach obsługa klienta jest prowadzona wyłącznie w sposób zdalny – mailowo, telefonicznie czy przez komunikatory internetowe. Chodzi o punkty:

  • NPP nr 1 i 2 – ul. Cześnikowska 18,
  • NPP nr 3 – ul. Chwaliszewo 69,
  • NPP nr 8 – ul. Ławica 3/ Muszkowska 1a,
  • NPP nr 10 – os. Łokietka 104,
  • NPP nr 11 – Wichrowe Wzgórze 119,
  • NPP nr 17 i 18 – ul. Wszystkich Świętych 1,
  • NPP nr 19 – pl. Kolegiacki 17,
  • NPO nr 20 i 21- ul Libelta 16/20.

Rejestracja na termin konsultacji prawnej lub poradnictwa obywatelskiego odbywa się pod numerem: 61 646 33 44. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku, w godz. 7:30-20:00. Dzwoniąc, należy wskazać, czy chodzi o poradę zdalną, czy bezpośrednią w punkcie.

Klient zwykle umawiany jest już na następny dzień roboczy. Często poradę można uzyskać jeszcze w tym samym dniu, ponieważ ostatni dyżur prawników kończy się dopiero o godz. 20:00.

Źródło: www.poznan.pl 

zdj. pixabay